مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

به دلیل طولانی بودن مطلب به ادامه مطلب بروید. 



ادامه مطلب ...

           
سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, :: 21:32
عرفان گنج خانلو

پس از گذشت شش سال از تولید مدل ۲۰۷، پژو قرار است سال آینده مدل ۲۰۸ را به بازار عرضه کند و این طور که به نظر می‌رسد ۲۰۸ این بار خانواده‌ بزرگتری از مدل‌ها را تشکیل خواهد داد.

مجله انگلیسی اتو اکسپرس در شماره تازه خود گزارش داده که پژو علاوه بر مدل‌های هچ‌بک (سه و پنج در) و مدل CC، می‌خواهد براساس مدل ۲۰۸، یک کوپه شبیه به مدل RCZ، یک روداستر دو نفره برای رقابت با مینی کابریو و یک SUV کوچک شهری برای رقابت با نیسان جوک و مینی کانتری من، به بازار بفرستد.

مدل‌های هچ بک ۲۰۸ سال آینده به بازار عرضه می‌شود. جلوی این ماشین به پژو ۵۰۸ شبیه خواهد بود. ۵۰۸ اولین ماشین از نسل تازه خودروهای پژو است که برگرفته از کانسپت SR1، با چهره‌ای تازه به بازار عرضه می‌شود. این ماشین محصول همکاری ژیل ویدال، مدیر طراحی پژو و ژان پیر پلو، مدیر طراحی گروه پژو و سیتروئن است. هدف این دو نفر این است که با استفاده از خطوط ساده و شیک، علاوه بر تغییر ظاهر مدل‌های پژو، این شرکت را به عنوان پیشگامی در طراحی معرفی کنند.

هنوز پژو به طور رسمی اطلاعاتی درباره این ماشین منتشر نکرده، اما گفته می‌شود برای اینکه ۲۰۸ بتواند با رقیبان سرسختی همچون فورد فیستا، فولکس واگن پولو و رنو کلیو رقابت کند، امکانات لوکس و پیشرفته‌ای برای این ماشین در نظر گرفته شده است. از جمله گفته می‌شود که می‌توان سیستمی برای ۲۰۸ سفارش داد که با آن اطلاعات خودرو روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود. گفته می‌شود کیفیت پلاستیک قطعات داخل ماشین بهتر شده است و ۲۰۸ چند ایربگ و سیستم کنترل ایستایی را به طور استاندارد خواهد داشت.

پژو برای کاهش آلودگی این ماشین می خواهد یک موتور سه سیلندر یک لیتری روی آن نصب کند که تنها ۸۵ گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می‌کند. قوی‌ترین موتور ۲۰۸، ۱۶۰۰ سی سی و ۲۰۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

به جز مدل‌های هاچ بک، پژو به رسم نسل های قبلی این ماشین، یک مدل ۲+۲ با سقف اتوماتیک، به نام ۲۰۸CC هم تولید خواهد کرد و مدل استیشن ۲۰۸SW را هم خواهد ساخت. اما ظاهراً پژو قصد دارد تا مدل‌های ۲۰۸ را گسترش دهد و به جز این مدل‌ها، یک روداستر دو نفره، یک مدل شبیه به پژو RCZ، و یک SUV کوچک با نام ۲۰۰۸ هم به بازار بفرستد.

مدل روداستر با سقف پارچه‌ای ساخته‌ می‌شود و نمونه ارزانتری از مدل CC برای خریدارانی خواهد بود که بیش از توجه به تکنولوژی های جدید، به لذت از رانندگی اهمیت می‌دهند. یک موتور توربوی ۱۶۰۰ سی سی برای این ماشین در نظر گرفته شده است که یادآور ۲۰۵CTi، کانورتیبل افسانه‌ای پژو است.

با موفقیت مدل RCZ، به نظر می‌رسد پژو قصد داردمدل کوچکتری از این ماشین را بر مبنای ۲۰۸ به بازار بفرستد. این مدل از سیستم دیفرانسیل جلوی ۲۰۸ استفاده می‌کند اما تنظیم‌ کمک فنرها و فرمان آن متفاوت است و فرمان تیزتری دارد. گفته می‌شود این ماشین در سال ۲۰۱۳ به فروش خواهد رسید.

با محبوبیت زیادی که این روزها SUV های شهری پیدا کرده‌اند،‌ پژو نمی‌تواند به راحتی از سود این بازار بگذرد. برای همین این شرکت با همکاری میتسوبیشی در حال ساخت مدل ۲۰۰۸ است که برمبنای میتسوبیشی ASX ساخته خواهد شد. ظاهر ۲۰۰۸ شباهت‌های زیادی به کانسپت HR1 خواهد داشت که پژو سال گذشته در نمایشگاه پاریس آن را نمایش داد. HR1 به گفته پژو ایده یک SUV کوچک برای جوانان است که ظاهر آن ترکیبی از یک SUV، کوپه و یک ماشین کوچک شهری است.

پژو ممکن است برای این ماشین قوای محرکه هایبرید و یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر در نظر بگیرد.
 


           
سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, :: 21:29
عرفان گنج خانلو

پس از آنکه بهبهانی با 147 رأی موافق از مجموع 234 رأی مأخوذه در صحن علنی مجلس از سمت وزارت راه و ترابری برکنار شد، سه گزینه اصلی از بین مدیران مجموعه وزارت راه برای تصدی سرپرستی وزارت راه و ترابری مطرح هستند.

به گزارش carx1.com به نقل از فارس حمید بهبهانی وزیر سابق راه و ترابری امروز با 147 رأی موافق از مجموع 234 رأی مأخوذه در صحن علنی مجلس از سمت وزارت راه و ترابری برکنار شد.

وی که دومین وزیر استیضاح شده دو کابینه احمدی‌نژاد بود به دلایل متعدد که در قالب 11 مورد توسط نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس ابلاغ شده بود، استیضاح شد.

بنابراین گزارش به نظر می‌رسد سه تن از مدیران اصلی وزارت راه و ترابری، کاندیدای بر عهده گرفتن سکان سرپرستی وزارت راه و ترابری در شرایط ویژه و خاص کنونی هستند.

اولین گزینه و شاید اصلی‌ترین کاندیدای سرپرستی وزارت راه و ترابری پس از حمید بهبهانی، شهریار افندی‌زاده زرگری رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باشد. وی نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت و نماینده تام‌الأختیار وزارت راه و ترابری در امر هدفمندی یارانه‌ها است.

گزینه احتمالی دوم سیدعطاءالله صدر معاون بهبهانی در سازمان بنادر و دریانوردی است و گزینه سوم احتمالی سرپرستی وزارت راه و ترابری، احمد مجیدی، معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و ترابری است. سه گزینه احتمالی برای سرپرستی وزارت راه
 


           
سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, :: 21:28
عرفان گنج خانلو

چهارمین دوره رقابتهاي قهرماني کشور موتور كراس روز پنج شنبه هفتم بهمن ماه در استان کرمان برگزار ميشود.
بيش از 120 موتورسوار برتر از استانهاي یزد ، مازندران ، کرمانشاه ،سمنان ، اصفهان ، تهران ، مرکزی ، کرمان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ، فارس آذربایجان شرقی ،قزوین ، خوزستان، هرمزگان، زنجان ، گیلان،بوشهر ، همدان در كلاسهاي 50 سي سي ، 80 سي سي ، 125 سي سي و 250 سي سي ، آزاد و پيشكسوتان با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
يادآوري مي شود: روز چهارشنبه ششم بهمن ماه تست فني و تايم گيري از موتور سواران شركت كننده بعمل می آید واستارت مسابقات راس ساعت 14 بعد ازظهر روز پنج شنبه مي باشد.
در اين رقابت بيش از 180 موتورسوار از 21 استان كشوردر 2 رده بزرگسالان و پيشكسوتان در كرمان به رقابت با يكديگر پرداختند كه در پايان تيم ميزبان موفق شد عنوان قهرماني را به‌ خود اختصاص دهد.
تيم‌هاي تهران و يزد نيز به‌ترتيب عناوين دوم و سوم را كسب كردند.
كراس‌كاران در 4 كلاس 250 سي‌سي و 450 سي‌سي بزرگسالان و پيشكسوتان ، 65 سي‌سي و 85 سي‌سي بزرگسالان به رقابت پرداختند.

اسامي موتورسواران برتر به‌شرح زير است:

كلاس 250 سي‌سي:
1-اميررضا ثابتي‌فر از كرمان
2-مجتبي نعمتي از اصفهان
3-حامد فرمهين فراهاني از تهران

كلاس 450 سي‌سي:
1-حميد مهين‌خاكي از شهرداري كرمان
2-رسول نجفي از تهران
3-عليرضا پرورش از تهران

كلاس 65 سي‌سي:
1-محمدرضا سليماني از بوشهر
2-حسن زينبي از خراسان رضوي
3-حسين بدر از تهران

كلاس 85 سي‌سي:
1-متين حسني از شهرداري كرمان
2-سيد مجتبي شجاعي از مازندران
3-ايمان صفري از سمنان

كلاس 250 سي‌سي پيشكسوتان:
1-عليرضا سلطاني از شهرداري كرمان
2-محمد حمزه خاني از البرز
3-احمد برزگر از آذربايجان شرقي

كلاس 450 سي‌سي پيشكسوتان:
1-محمدرضا جديدي از تهران
2-سيد حسين ساداتي از مدرسه موتورسواران
3-ستار شه‌بخش از سيستان و بلوچستان

رده تيمي:
1- شهرداري كرمان 111 امتياز
2-تهران 107 امتياز
3- يزد 64 امتياز
 


           
سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, :: 21:25
عرفان گنج خانلو

منبع:carx1

برای دیدن عکس ها به"ادامه مطلب"بروید 



ادامه مطلب ...

           
یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:, :: 16:10
عرفان گنج خانلو

دومین رالی گردشگری خانوادگی خودروهای کلاسیک در دهه جاری 21 و 22 بهمن ماه امسال به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت نهادها و دستگاه های مرتبط با اتومبیلرانی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این مسابقات به صورت خانوادگی در مسیر تهران - ابیانه و ابیانه - تهران با رویکرد گردشگری و توسعه توریسم ورزشی، معرفی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی و تاریخی در بخش اتومبیل و معرفی جاذبه‌های زیارتی، تاریخی و گردشگری مسیر مسابقه با حضور علاقمندان به رالی برگزار خواهد شد.

معاون بازرگانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در همین خصوص با اشاره به اینکه برگزاری رالی‌های مختلف از ابتدای شکل گیری این نهاد در سال 1314 به عنوان عضو رسمی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی FIA در دستور کار قرار داشته است، گفت: کانون در طول 74 سال گذشته رالی‌های زیادی در سطح کشور و بین المللی برگزار کرده و در کنار این امر با مصوبه هیات دولت، تدوین و تنظیم دستور العمل اجرایی آیین نامه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی را نیز به اتمام رسیده است.


 مهندس حامد افشار با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری و ایرانگردی، استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصمیم گیری به موقع برای جلوگیری از حوادث و تصادفات، جهت یابی، ردیابی و محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل و در نتیجه کمک به امر ترافیک، آموزش رانندگی صحیح و مطمئن با اجرای کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی از اهداف این رالی به شمار می رود، گفت: این مسابقات به هیچ عنوان مسابقه سرعت نبوده و ملاک برگزیده شدن در آن نحوه درست نقشه خوانی، مسیریابی و رانندگی صحیح و اصولی بوده و با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: هرگونه حرکات نادرست در رانندگی همچون سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکت مارپیچی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند امتیاز منفی برای شرکت کنندگان درپی داشته و شانس برگزیده شدن آنان را کاهش دهد.

افشار درباره نحوه انتخاب نفرات برتر گفت: گروه 15 نفره‌ای متشکل از داوران و کمک داوران مجرب این رشته قضاوت مسابقه را به عهده داشته و پس از استخراج نتایج به نفرات برتر(اول-دوم-سوم) از طرف کانون جوایزی اهدا می گردد وی ادامه داد: پس از برگزاری مسابقه یاده شده، همه شرکت کنندگان در این برنامه از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران گواهینامه حضور دریافت خواهند کرد.

معاون بازرگانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شد:در این دوره از مسابقات 180 نفر شرکت کننده در قالب 60 خودروی کلاسیک با قدمت بیش از 25 سال که هر خودرو شامل یک راننده، نقشه خوان و یک نفرهمراه پیش‌بینی شده است.
 

افشار همچنین خاطر نشان کرد: رالی گردشگری خانوادگی خودروهای کلاسیک که برای دومین بار در دهه 80 در کشور برگزار می‌شود، 21 بهمن ازپیست کارتینگ آزادی آغاز شده و گروه‌ها پس از گذر از اتوبان قم، اتوبان کاشان، جاده نطنز و جاده ابیانه، به مدت یک شب در هتل ابیانه کاشان اقامت خواهند داشت.

وی ادامه داد: روز 22 بهمن نیز گروه‌ها با طی همین مسیر به تهران بازگشته و به این ترتیب مسابقه را به پایان خواهند برد و برترین‌ها نیز انتخاب خواهند شد.


افشار در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهادهای مرتبط با خودرو در کشور گفت: به منظور برگزاری بهینه رالی خودروها کلاسیک در مسیر تهران – ابیانه، از توانمندی‌های فنی فدراسیون اتومبیلرانی بهره خواهیم برد. .



علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به دبیرخانه رالی مستقر در معاونت بازرگانی کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی جمهوری اسلانی ایران مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 4-66749970 تماس گرفته و جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت http://www.taciran.com/ مراجعه کنند.

آشنائی بیشتر با کانون اتومبیلرانی و جهانگردی



تاریخچه کانون

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 1314 خورشیدی (1935 میلادی) همزمان با افزایش جمعیت در دنیا و گسترش علایق کشورها به امور گردشگری و جهانگردی که با توسعه جاده ها و راههای مواصلاتی میان برخی کشورها همراه بود و به منظور ایجاد تسهیلات برای جهانگردان در سطح بین‌المللی، در ایران تأسیس گردید و از همان زمان به عضویت سازمانهای بین المللی FIA (فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی) و AIT (اتحادیه بین المللی جهانگردی وابسته به سازمان ملل متحد UN) درآمد و فعالیت رسمی خود را در سطح جهان آغاز نمود.



کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران پس از کسب مجوز و موافقت دولت و مجلس در سال 1313 به عنوان چهارمین مؤسسه رسمی کشور در سال 1317 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری به ثبت رسید و هم اکنون بیش از 70 سال است که با هدف ارائه خدمات بهتردرتمامی ابعادگردشگری وبا شعار « آرامش خاطروامنیت سفر » مشغول ارائه خدمات به جهانگردان اعم از خارجی و ایرانی می باشد و تجربیات ارزشمند حاصل این ایام را برگ زرینی در توسعه، گسترش و تداوم هر چه مطلوبتر خدمات خود می داند.

نگاهی گذرا به تاریخچه و مسابقات رالی در ایران

1- کانون جهانگردی در سال 1314 تاسیس و از همان سال (1935 میلادی ) به عضویت دو سازمان بین المللی (FIA) و (AIT) اتحادیه بین المللی جهانگردی مستقر در ژنو و فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی مستقر در پاریس درآمد .


کانون از همان سال فعالیت های خود را در سطح جهانی آغاز نمود و امروزه با مدارک بین المللی صادره از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران دروازه همه کشورها به روی رانندگان و اتومبیل های سواری و تجاری اتباع ایران باز است – کانون تنها سازمان بین المللی غیر انتفاعی است که خدمات جهانگردی و اتومبیلرانی را در ایران ارائه می نماید.


2-فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) : این فدراسیون در سال 1902 در هامبورگ به صورت اتحادیه کل اتومبیل ها که بعدها بصورت اتحادیه بین المللی کلوپ های اتومبیل در سال 1906 شناخته شد تاسیس گردید اساسنامه آن طی سالهای مختلف تغییر کرده تا بصورت فعلی درآمد در حال حاضر مقر آن در پاریس می باشد هدف از تاسیس فدراسیون بین المللی اتومبیل توسعه و ترتیب حرکت , گردش و یا عبور و مرور وسایل نقلیه جاده ای در تمام کشورها کمک به حل مسایل روزانه آمد و شد اتومبیل رانان ترتیب و گسترش مسابقات اتومبیلرانی , حل مسایل فنی و عملیاتی مربوط به وسایل نقلیه موتوری و حفظ منافع اتومبیل رانان می باشد .






فعالیت های این فدراسیون در زمینه های مختلف به شرح زیر است :


کمیسیون بین المللی جهانگردی , کمیسیون بین المللی ترافیک , کمیسیون بین المللی گمرکها , کمیسیون بین المللی فنی , کمیسیون بین المللی تاریخی .


3- اولین موسسه امداد رسمی اتومبیل در ایران توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا در سال 1376 راه اندازی شد. در این موسسه بیش از 15 هزار نفر از هموطنانمان به عضویت در آمده اند . عضویت در کانون تسهیلات ویژه ای نظیر تخفیف 10% بیمه خودرو , تخفیف ویژه بلیط های هوایی داخلی و خارجی کانون – استفاده از اردوگاههای جهانگردی وابسته به کانون و استفاده از تسهیلات سازمان ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه را داشت .


قوانین عمومی مسابقات در ادامه مطلب
 



ادامه مطلب ...

           
یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:, :: 16:0
عرفان گنج خانلو

بالاخره پس از انتشار تصاویر جاسوسی بیشمار در سایت های مختلف خودرویی، مرسدس بنز تصاویر و اطلاعات رسمی مربوط به روداستر SLK برای مدل 2012 را منتشر کرد. بارزترین مشخصه ی SLK جدید که حال سومین نسل خود ارائه می شود، سقف پانورامیک با Magic Sky Control آن می باشد که در آن، شفافیت سقف را می توان با رنگ های متنوع، از تیره تا روشن، تغییر داد.

نمای SLK جدید در سه رخ جلو، با جلوپنجره عمودی تر خود، یادآور SLS AMG است. چراغ های جلو، مجموعه ورودی های هوا، برآمدگی های روی کاپوت و مجموعه چراغ های عقب نیز همسو با دیگر محصولات جدید این کمپانی آلمانی شکل گرفته اند. تغییرات اعمال شده در بدنه نه تنها ظاهر SLK جدید را دگرگون ساخته اند، بلکه در بهبود ضریب پسا نیز نقش قابل توجهی ایفا کرده اند، ضریبی که حال از 0.32 در مدل پیشین به عدد 0.30 رسیده است.

مدل SLK350 از این کلاس مجهز به موتور V6 3.5 لیتری خواهد شد که با توان 302 اسب بخاری خود، این خودرو را قادر می سازد تا در مدت زمان 5.4 ثانیه، از حالت سکون به تندی 0 تا 96 کیلومتر در ساعت دست یابد. بیشینه سرعت این خودرو نیز با بهره گیری از حسگرهای الکترونیکی به عدد 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مدل SLK250 این کلاس نیز از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری 198 اسب بخاری بهره می برد و در عرض 6.5 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت دست می یابد. بیشینه سرعت در این مدل نیز همچون SLK350 به عدد 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مرسدس بنز به لطف بهره گیری از سفت تر و ضربه گیرهای دقیق تر در سیستم تعلیق و همچنین ترمزهای حامل گشتاور، SLK کلاس 2012، تجربه بهتری از سواری را به سرنشینان ارائه می دهد. از جمله فناوری جدید ارائه شده در SLK کلاس جدید نیز می توان به سیستم Airguide Windstop اشاره کرد، ابتکار جدیدی از مهندسین مستعد کمپانی مرسدس بنز که کمک بسیاری به کنترل جریان هوا و صدا در داخل کابین به هنگام باز بودن سقف خودرو می کند.

ثبت سفارش برای SLK-Class 2012 در آلمان از تاریخ 17 ژانویه آغاز شده و در سه مدل SLK 200 BlueEFFICIENCY، SLK 250 BlueEFFICIENCY و SLK 350 BlueEFFICIENCY با بهایی به ترتیب برابر با 38675، 44256.10 و 52300.50 یورو روانه بازار خواهد شد.
 


           
یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:, :: 15:54
عرفان گنج خانلو

چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور اتومبیلرانی سرعت روز جمعه هشتو بهمن ماه 1389 در محل پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران به مناسبت بزرگداشت ایم مبارکه دهه فجر برگزار گردید.

در این رقابتها 56 شرکت کننده از استانهای تهران ـ کرج ـ اصفهان ـ گیلان ـ ورامین ـ ورامین ـ قم ـ خراسان رضوی ـ سمنان و گلستان حضور داشتند که رانندگان در کلاسهای پراید استاندارد، پژو 405، پژو 206، پژو 206 ـ 1600 سی سی، 1600 جی تی، کلاس BP و کلاس آزاد به رقابت پرداختند که نفرات برتر کلاس ها عبارتند ار:

نفرات برتر این رقابت ها به شرح ذیل می باشند:

کلاس پزو 206 (1600 سی سی)
1 ـ شروین یگانه
2 ـ شهاب بداغی
3 ـ اشکان افتخاری

کلاس BP
1 ـ مجید کخایی
2 ـ حسین آل معصوم
3 ـ مسعود اعرابی

کلاس آزاد
1 ـ رضا پازند
2 ـ حمید کمالی
3 ـ غلامرضا جنیدی

کلاس 1600 جی تی
1 ـ مجید استیسن نژاد
2 ـ اشکان مسگرها
3 ـ پدرام بابایی

کلاس پراید استاندارد
1 ـ مرصاد شفیعی
2 ـ سیامک موسوی
3 ـ محمد رضا دهنوی

از 6 کلاس حاضر در این مسابقه اسامی نفرات برتر کلاس پژو 405 بدلیل اعتراض اعلام نشد.
 چند عکس در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

           
یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:, :: 15:48
عرفان گنج خانلو

 

تاریخچه فولکس بیتل (Beetle به معنای سوسک که در آلمانی به آن Kaefer گفته می شود) یا به قول ایرانی ها فولکس قورباغه ای به قبل از جنگ جهانی دوم در آلمان برمی گردد. آن هنگام که فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) در این فکر بود تا به تولید انبوه اتومبیلی بپردازد که قشر متوسط آلمان هم بتوانند آن را خریداری کنند. 

او فکرش را با آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، جوانی که حتی رانندگی کردن نمی دانست ولی از علاقه مندان جدی اتومبیل بود در میان گذاشت. هیتلر از مدت ها قبل - سال 1923 - با خواندن زندگی نامه هنری فورد (Henry Ford) در زندان به شدت تحت تأثیر او و تولیدات شرکت فورد بود.

فردیناند پورشه پیش از این روی یک سری اتومبیل کوچک کار کرده بود. هدف او از اینکار آزمایش قطعاتی بود که قرار است بعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش به کار برده شود. یک نمونه ساخته شده از این اتومبیل ها مدل 32 NSU در سال 1934 بود که چهار سیلندر داشت و موتورش در قسمت عقب ماشین بود و تا حدودی شبیه فولکس قورباقه ای امروزی کار می کرد.

فوریه سال 1933 هیتلر صدر اعظم آلمان شد و در نمایشگاه اتومبیل برلین تصمیم خود را برای تولید ماشین در آلمان اعلام کرد. یک سال بعد در نمایشگاهی توضیح داد که دولتش از تولید یک اتومبیل مردمی حمایت خواهد کرد.

تحت تأثیر قابلیت های طراحی پورشه، هیتلر طراحی اولیه اتومبیل مورد نظر خود را به او داد، هدف آن بود که اتومبیل بتواند دو بزرگسال و سه کودک را با سرعت شصت کیلومتر در ساعت و با مصرفی در حدود 33 مایل بر گالن حمل کند. قیمت این ماشین نباید بیش از قیمت یک موتور سیکلت، یعنی حدود 1000 مارک (Reichmark) در می آمد.

پورشه مطمئن نبود که قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازه پایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول کرد. نام این پروژه مدل 60 بود و به دلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده شد.

اولین نمونه ساخته شده از این ماشین در دو مدل V1 و V2 که کروکی بود و سقفی قابل باز و بسته شدن داشت - در خیابان ها مشاهده می شد. بدنه آنها متشکل از آلومینیومی بود که روی چوب پرس شده بود. اما در سال 1936 بدنه استیل و یک موتور با حجم 984 سی سی و قدرت 22 اسب بخار که حداکثر سرعت آن 65 مایل بر ساعت بود جایگزین بدنه و موتور مدل های قبلی شد.

مدل 30، نمونه ساخته شده بعدی بود که توسط دیملر بنز (Daimler-Benz) ساخته شد. هر چند او معتقد بود شهرت و اعتبار نامش با ساخت چنین ماشین ارزان قیمتی ممکن است به خطر بیفتد و به همین دلیل برای ساخت آن خیلی مشتاق نبود.

ماشین ساخته شده توسط دیملر بنز در سربازخانه های نیروهای SS در نزدیکی شهر اشتوتگارت (Stuttgart) تست شد و حدود 200 سرباز با آن رانندگی کردند، تا زمانی که تمام اشکالات داخلی آن رفع شد. در این مدت پورشه به منظور آشنایی با روش های جدیدی که در ساخت ماشین استفاده می شد به آمریکا رفت و تعدادی از مهندسان مهاجر آلمانی را که در کارخانه های آمریکایی کار می کردند، استخدام کرد.

در سال 1937 از کارخانه اصلی که درشهر اشتودگارت بود درخواست شد تا تعداد سی عدد اتومبیل برای ارسال به فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف بسازد. آنها می خواستند از این طریق توجه عموم مردم آلمان برای خرید این ماشین را جلب کند. هیتلر همچنین یک طرح پس انداز به مردم ارائه کرد، در این طرح عموم مردم می توانستند تمبر جمع کنند و به جای پول ماشین به دولت بدهند.

در ماه مه 1938، طی مراسم جشنی با حضور جمعیتی هفتاد هزار نفری از مردم و 150 خبرنگار، هیتلر کارخانه جدید ساخت این ماشین را افتتاح کرد. او اعلام کرد که مدل این ماشین بنام 'KdF-Wagen' یا Wagen Strength through joy است. شهری که کارخانه این اتومبیل در آن واقع بود به حمایت از کارخانه، کی دی اف اشتاد (KdF-Stadt) نام گرفت. تولید این کارخانه از سپتامبر 1939 آغاز شد، همان ماهی که جنگ جهانی دوم آغاز شد و هیچ یک از هزاران نفری که تمبر جمع آوری کرده بودند صاحب ماشین نشدند.
 

در زمان جنگ، KdF-Wagen تبدیل به وسیله نقلیه نظامی شد و Kubelwagen (کوبل واگن) نام گرفت که یک ماشین تست شده با بدنه ای بسیار محکم بود و بعدها موتور آن برای استفاده در ماشین های دیگر توسعه داده شد.

در سال 1942، Kubelwagen با Schwimmwagen که یک وسیله نقلیه چهار چرخ بود که هم در خشکی و هم در آب حرکت می کرد، ادغام شد. در سال 1943 بیش از دوازده هزار نفر از زندانیان در این کارخانه کار می کردند که در آن زمان تقریبا کارش تعمیر هواپیما بود. پس از آن نیز در این کارخانه تا پایان جنگ بمب های دور برد ساخته می شد که سرانجام توسط نیروهای آمریکایی تخریب شد.

بالاخره جنگ به پایان رسید و در سال 1945 هیتلر خودکشی کرد. آلمان به چند بخش تقسیم شد و کارخانه KdF در بخشی که تحت کنترل انگلیس ها بود قرار گرفت. کارخانه مذکور، به منظور حمل و نقل نیروهای اشغالی شروع به ساخت مجدد فولکس قورباغه ای (Beetle) کرد. نام شهری که کارخانه در آن قرار داشت به ولفزبورگ (Wolfsburg) و نام کارخانه به 'Wolfsburg Motor Works' تبدیل شد.

تا سال 1946 تنها از قطعات قابل دسترس و موجود در انبار برای ساخت ماشین ها استفاده می شد. پس از آن به تدریج تولیدات کارخانه به هزار عدد در ماه رسید. در این سال دو مدل مخصوص ماشین ساخته شد که یکی از آنها Radclyffe بود، ماشینی دو نفره برای رفت و آمد کلنل Charles Radclyffe در تابستان 1946 و دیگری ماشینی چهار نفره بود که برای رفت و آمد شخصی Ivan Hirst استفاده می شد.

در سال 1948 بعد ازاینکه هینز نوردهوف (Heinz Nordhoff) به عنوان مدیر کمپانی فولکس واگن منصوب شد، تصمیم گرفت کمپانی را توسعه دهد و در این راستا دو کارخانه برای تولید نمونه هایی با سقف متحرک (کروکی) فولکس قورباغه ای در نظر گرفته شدند. یکی از آنها کارمان (Karmann) برای ساخت نمونه چهار نفره و هبمولر (Hebmüller) برای نمونه های دو نفره در نظر گرفته شد. کاپوت و پنجره ها در هر دو یک شکل بودند و مدل های ساخته شده توسط فولکس واگن تست و تایید می شد.
 

تا اخر سال 1949 تعداد 358 نمونه کروک دار دو نفره و 364 نمونه چهار نفره ساخته شده بود. در 23 جولای همان سال کارخانه Hebmüller دچار حریق شد، با وجود خسارات بسیار پس از چهار هفته به کمک کارگران، مجددآ شروع به کار کرد. اما خط تولید کند پیش می رفت به طوریکه در سال 1950 فقط 319 اتومبیل ساخته شد در حالیکه درهمان زمان تعداد تولیدات Karmann به 2679 رسیده بود. سرانجام در سال 1952 خط تولید آن به کارخانه Karmann منتقل شد.

فولکس واگن ادعای فروش 696 مدل Hebmüller از 750 ماشین تولید شده را کرد. کارخانه Wolfsburg تا سال 1978 به تولید خود ادامه داد. در سال 1971 با ساخت Super Beetle تغییر بزرگی به وجود آمد (از انواع قدیمی که هم اکنون در برخی شهر های ایران هم مشاهده می شود). در این مدل جدید جای باک بنزین و لاستیک زاپاس عوض شده بود، پس از آن مدل 1302S از Super Beetle که دارای موتور 1600 سی سی و قدرت 50 اسب بخار بود نیز به بازار آمد.

در 17 فوریه 1972، بالاخره فولکس قورباغه ای از مدل T کمپانی فورد که عنوان محبوب ترین اتومبیل را بخود اختصاص داده بود، پیشی گرفت. آخرین تولیدات آلمانی این ماشین در ژانویه سال 1978 بود. پس از آن در پوابلای (Puebla) مکزیک در کارخانه ای که در سال 1954 ساخته شده بود، تولید آن ادامه پیدا کرد. در ماه مه سال 1981 تعداد بیست میلیون Beetle در مکزیک ساخته شد و برای فروش به اروپا صادر شد.


 


           
پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:, :: 21:4
عرفان گنج خانلو

چهارمین دوره رقابتهاي قهرماني کشور موتور كراس روز پنج شنبه هفتم بهمن ماه در استان کرمان برگزار ميشود.

بيش از 120 موتورسوار برتر از استانهاي یزد ، مازندران ، کرمانشاه ،سمنان ، اصفهان ، تهران ، مرکزی ، کرمان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ، فارس آذربایجان شرقی ،قزوین ، خوزستان، هرمزگان، زنجان ، گیلان،بوشهر ، همدان در كلاسهاي 50 سي سي ، 80 سي سي ، 125 سي سي و 250 سي سي ، آزاد و پيشكسوتان با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
يادآوري مي شود: روز چهارشنبه ششم بهمن ماه تست فني و تايم گيري از موتور سواران شركت كننده بعمل می آید واستارت مسابقات راس ساعت 14 بعد ازظهر روز پنج شنبه مي باشد.

 

(با توجه به درخواست مهسا خانوم)
 


           
پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:, :: 21:1
عرفان گنج خانلو
درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 39
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 1111
بازدید کل : 220727
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">